نرخ سرویس آسانسور

نرخ سرویس آسانسور


آسانسورها هر چه قدر هم با کیفیت بوده و از برندهای معتبر و شناخته شده ای تهیه شوند، هر چند وقت یک بار به سرویس و تعمیر نیاز دارند تا دوباره مانند روز نخست باشند. بدیهی است برای کم کردن هزینه سرویس و نگهداری آسانسور مانند سایر تجهیزات مکانیکی، به فرد تاسیساتی ماهری نیاز خواهد بود.

قطعات زیادی در یک آسانسور به کار رفته و عدم درست کردن آن توسط یک تعمیرکار سبب بروز خطرات و حوادث جانی و مالی بیشتری در آینده می شود. یکی از سوالات کاربران در مورد تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور است که در این مطلب به آن اشاره خواهد شد.

لیست قیمت و تعرفه سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور

تعداد توقف آسانسور آسانسور مسکونی (ریال) آسانسور اداری (ریال)
۵ توقف ۳۰۰۰۰۰۰ ۴۰۰۰۰۰۰
۶ توقف ۳۶۰۰۰۰۰ ۴۸۰۰۰۰۰
۷ توقف ۴۲۰۰۰۰۰ ۵۶۰۰۰۰۰
۸ توقف ۴۸۰۰۰۰۰ ۶۴۰۰۰۰۰
۹ توقف ۵۴۰۰۰۰۰ ۷۲۰۰۰۰۰
۱۰ توقف ۶۰۰۰۰۰۰ ۸۰۰۰۰۰۰

نرخ نامه هزینه سرویس آسانسور توسط چه افرادی مشخص می شود؟

جالب است بدانید تعرفه سرویس آسانسور مانند بسیاری از تعرفه های دیگر موجود در کشور با نرخ نامه همراه است. نگهداری و سرویس به موقع آسانسور نیازمند عقد قراردادی میان مدیر یک ساختمان مسکونی یا تجاری با شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور است. این باعث می شود نمایندگی ذکر شده همیشه سر وقت و با همان هزینه منعقد شده برای سرویس یا تعمیر حاضر باشد. معمولا این اتفاق باید هر ماه یا هر دو ماه یک بار رخ دهد تا اهالی ساختمان با مشکلات بزرگی رو به رو نشوند.

تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور توسط شرکتی به نام سندیکا که مرجعی رسمی برای این منظور است، به صورت هر ساله تعریف می شود. آن ها از یک چارچوب رسمی برای تعیین مبالغ نرخ نامه ها استفاده می کنند؛ در واقع مدیران ساختمان ها و شرکت های تعمیر آسانسور قادر به پیروی از این عقد نامه و دانستن تعرفه سرویس آسانسور 1403 به صورت سالانه هستند، اما وقتی با شرایط آن موافقت نکنند، می توانند به طور دو طرفه عقد نامه دیگری را ثبت نمایند.

سندیکا این شرایط را هم برای سرویس آسانسور و هم پله برقی قرار داده است که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مربوط به این شرکت سری بزنید. البته جدا از آن، نرخ سرویس اسانسور سال 1403 به برخی عوامل بستگی دارد که شرکت های تعمیر و سرویس در زمان مراجعه به ساختمان به آن ها نیز توجه دارند.

حتما مشاهده کنید: بازسازی آسانسور در تهران

نرخ نامه سندیکا سال 1403
نرخ نامه سندیکا سال 1403

عوامل موثر در تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور

مهم ترین عوامل تاثیر گذار در نرخ سرویس نگهداری آسانسور 1403 عبارتند از:

1- نوع ساختمان و کاربرد آن

نوع ساختمان نخستین عامل در نرخ سرویس و نگهداری آسانسور است. طبیعتا ساختمان های مسکونی و اداری طبقات بیشتری را در دل خود جای داده اند و نیاز آن ها به آسانسور نیز بیشتر از سایر ساختمان ها است. این دسته از ساختمان ها برای صرفه جویی در هزینه ها و زمان باید قراردادهای طولانی مدت را برای تعمیر و سرویس آسانسور در نظر بگیرند.

البته برنامه ریزی برای شرکت تعمیر کننده در این شرایط دشوارتر است و باید فکر همه جا را بکند. مدت زمان قرارداد برای این ساختمان ها در اکثر مواقع یک ساله بوده و تعمیرکاران هر یک ماه به آن سر می زنند.

در زمان عقد قرارداد هزینه نگهداری آسانسور در این شرایط باید چند نکته زیر را در نظر داشته باشید:

  • قیمت سرویس آسانسور با وجود تجاری یا مسکونی بودن و شلوغ بودن ساختمانتان نباید آن چنان زیاد باشد.
  • عضو بودن این شرکت در سندیکا نیز امری مهم محسوب می شود؛ چیزی که خوشبختانه شرکت تعمیر و سرویس ما از آن بهره مند است.
  • این شرکت باید پروانه طراحی و مونتاژ را از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در اختیار داشته باشد. پس نوع کاربری (مسکونی یا تجاری بودن) و همچنین چند طبقه و چند واحد بودن ساختمان در قیمت اثرگذار است.

2- عمر و میزان کارکرد یک آسانسور

عامل بعدی در هزینه سرویس آسانسور 1403، عمر و کیفیت یک آسانسور است. مشخصا آسانسوری که عمر زیادی داشته باشد، نیاز به تعمیر و سرویس بیشتری هم دارد. در نتیجه قیمت آن در دراز مدت افزایش پیدا می‌ کند. با خرید آسانسوری تازه شاید در ابتدا خرج زیادی کنید، اما این در آینده به سود شما خواهد بود.

3- تعداد توقف آسانسور

در تعیین تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور باید به تعداد توقف آن نیز توجه داشت. معمولا این عدد به صورت میانگین و طبق فرمول های خود شرکت ها در نظر گرفته می شود. البته توضیحاتی در مورد شیوه محاسبه مقدار توقف ها از سوی اعضای شرکت و تعمیرکاران به استفاده کنندگان ارائه می گردد تا در جریان هزینه سرویس ماهیانه آسانسور قرار بگیرند.

حتما مشاهده کنید: هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور

سخن پایانی

امیدواریم مطالب گفته شده در این مطلب پیرامون هزینه سرویس نگهداری آسانسور در انتخاب تعمیرکار و تاسیساتی مناسب برایتان کارآمد بوده باشد. همان طور که گفتیم، عدم هماهنگی با نمایندگی های خبره و کاربلد که مردم نیز اعتماد فراوانی به آن ها دارند، خساراتی را در ادامه برایتان به وجود خواهد آورد.

تفاوتی ندارد آسانسور شما برای مکانی مسکونی باشد یا تجاری؛ در هر صورت باید از خدمات این افراد استفاده نمایید. برای پیگیری اطلاعات بیشتر و استعلام تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور، همین حالا با شماره تلفن های قرار داده شده در سایت تماس بگیرید. تیم ما در هر شرایطی به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و اعزام نفرات برای تعمیر و سرویس آسانسورهای شما عزیزان خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *