بازسازی آسانسور تهران

بازسازی آسانسور

بازسازی آسانسور در تهران بیش‌تر در میان مدل‌های قدیمی دیده می‌شود. که برای بهبود عملکرد، آن‌ها را بازسازی می‌کنند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی آسانسورهای مدرن و پیشرفته تولیدشده که توانسته مورد توجه بسیاری از تقاضاکنندگان قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بازسازی آسانسور و مسائل مربوط به آن بپردازیم.
اهمیت بازسازی آسانسور
بازسازی، تعمیر کردن، نوسازی، به‌روزرسانی آسانسور یکی از کارهای مهم محسوب می‌شود که دارای اهمیت بسیاری است. درست استفاده کردن از آسانسورها باعث دیرتر خراب شدن یا به تأخیر افتادن فرسودگی می‌شود. البته بهتر است بدانید راه‌اندازی آسانسور کار هر فردی نیست، بلکه باید فردی باتجربه و متخصص این کار را به‌صورت اصولی انجام دهد در غیر این صورت ممکن است دچار گرفتار حادثه‌ای بد شوید.عوامل مختلفی بر کم شدن عمر آسانسور تأثیرمی‌گذارد که شامل؛ بالا و پایین پریدن در آسانسور،اسباب‌کشی از طریق آسانسور، شستشوی غیراصولی، ورود بیش‌ازحد افراد به درون آسانسور و… است. معمولاً آسانسورها ظرفیت تعیین شده‌ای دارند که باید طبق آن عمل کردپس اگر از موارد گفته‌شدهسرپیچی کنید آسانسور ساختمان نیاز به بازسازی دارد.

مزایای بازسازی آسانسور


آسانسورهای قدیمی که ازکارافتاده‌اند یا عمر مفیدشان تمام‌شده، نیاز به بازسازی کامل دارند. برخیآسانسورها به دلیل درست استفاده نکردن،بی‌کیفیت بودن ساختار یاسرویس‌دهی نامناسب دچار مشکلات مختلفیمی‌شوند که لازم است، قطعات آن بررسی و تعویض شود. در این بخش به مهم‌ترین مزایای بازسازی آسانسور اشاره می‌کنیم.

  1. بازسازی آسانسور در تهران هزینه کم‌تری نسبت به تعویض قطعات و موتور دارد.
  2. بازسازی می‌تواند میزان استهلاک قطعات و سایر تجهیزات را به‌مرور کاهش دهد.
  3. استفاده از آسانسور بازسازی‌شده، امنیت و اطمینان بیش‌تری در مقایسه با آسانسور قدیمی دارد.
  4. با انجام این کار تمامی قطعات ازکارافتاده آسانسور، جای خود را به قطعات نو می‌دهند.
  5. امروزه برای ساخت آسانسور از تجهیزات مدرن استفاده می‌کنند زیرا تأثیر بسیاری بر مصرف انرژی و بهینه‌سازی دارد، بازسازی آسانسور باعث صرفه‌جویی در مصرف برق هم‌ می‌شود.

نکات مهم برای جلوگیری از خرابی آسانسور

آسانسورها اغلب در ساختمان‌های بلند نقش مهمی دارند و مهم‌تر از آن درست‌کار کردن و ایمنی آن است. اگر آسانسور به‌خوبی کار کند کم‌تر دچار خرابی و بازسازی می‌شود پس لازم است نکات مهم زیر را رعایت کنید.
• توجه به ظرفیت آسانسور:
آسانسورها ظرفیت متعادلی دارند. اگر بیش‌ ازاندازه از ظرفیت آسانسور استفاده کنید. دچار خرابی شده و نیاز به بازسازی دارد.
• جلوگیری از حمل وسایل سنگین:
برخی از افراد هنگام اسباب‌کشی یا حمل وسایل سنگین از آسانسور برای جابه‌جایی استفاده می‌کنند. این کار اشتباه باعث خراب شدن یا ازکارافتادن آسانسور خواهد شد. پس توصیه می‌شود تا حد امکان از حرکات این‌گونهپیشگیری کنید.
• برق‌کاری ایمن:
اگر در منزل شما جریان برق دچار نوسان شود ممکن است، روی قطعات مکانیکی و الکتریکی آسانسور تأثیر منفی بگذارد. از این لازم است تا جای ممکن برق‌کشی ساختمان به شکل اصولی انجام شود که نوسانات برق باعث ایجاد آسیب در سیستم آسانسور نشود.

بازسازی آسانسور متناسب با محیط

منظور از بازسازی آسانسور، فقط تعویض قطعات فرسوده و خراب نیست. بلکه می‌توان شکل و ظاهر آسانسور را هم‌تغییر داد. در این بخش به بررسی کارهایمی‌پردازیم که امروزه برای زیبا کردن آسانسور استفاده می‌شود.

• بازسازی کف آسانسور
:برای بازسازی کف آسانسور می‌توانید از سرامیک‌های طرح دار یا کف‌پوش‌ها برای زیباتر شدن استفاده کنید.

• بازسازی کل کابین آسانسور:
آسانسورهای امروزی به گونه طراحی می‌شوند که دیواره‌ های آن آینه‌ کاری می شود. قسمت داخلی آسانسور به گونه ای طراحی می شود که برای افراد آرامبخش باشد. یا دارای سقف تزئینی هستند. زمانی که کابین آسانسور را بازسازی می‌کنید تمام این موارد را شامل می‌شود.

• نورپردازی:
برخی از آسانسورها دارای لامپ‌های ال ای دی هستند که از طریق آن‌هانورپردازی شکل می‌گیرد.

سخن آخر

زمانی که آسانسور از کار می‌افتد قطعات آن فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارد. در این زمان قسمت‌های فرسوده و خراب‌ را با قطعات جدید جایگزین می کنند. درنتیجه عمر مفید آسانسور بیشتر شده و از حوادث ناگهانی جلوگیری می‌شود.
کیهان گستر مانا مجری بازسازی آسانسور در تهران.
بازسازی هزینه نیست. جلوگیری از ضررهای احتمالی جانی و مالی در آینده می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *