نوسازی آسانسور تهران

نوسازی آسانسور

موضوعی که در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم نوسازی آسانسور است. طبق نظر کارشناسان، از معدود وسایلی که تمامی گروه‌های سنی از آن استفاده می‌کنند و عمومی‌ترین دستگاه جابجایی عمودی در دنیا بوده، آسانسور است. بیشتر از نصف آسانسورهای کشور عمرشان از ۲۰ سال گذشته است از سوی دیگر بدیهی است که تجهیزات و قطعات آسانسور دارای عمر محدود و گوناگونی می‌باشند؛ پس حتی اگر از درجه یک‌ترین و بهترین قطعات برای ساختن آسانسور بهره گرفته شده باشد، اما باز هم بعد از گذشت مدت زمانی فرسوده می‌شود و باید فرایند نوسازی آسانسور انجام گیرد.

مزایای بازسازی آسانسور

انجام این کار موجب کمشدن هزینه‌های تعمیر موتور آسانسور می‌شود و همچنین هزینه تعمیر کابین آسانسور را نیز کاهش می‌دهد. در صورت بازسازی آسانسور استفاده از آن خیلی راحت‌تر و بهتر می‌گردد؛ چرا که در حین تعمیر و بازسازی همه اجزای قدیمی را با تجهیزات و وسایل نوین، جاگذاری کرد و در نتیجه این نوسازی، مقدار امنیت افرادی که از آسانسور استفاده می‌کنند، افزایش می‌یابد؛ همچنین در بعضی از موارد وجود دارد که در حین بازسازی، امکانات جدیدی را به آسانسور اضافه می‌کنند؛ مانند سیم برق اضطراری و… این موضوع سبب مجهزتر شدن آن می‌شود. مزیت مهم دیگر بازسازی آسانسور، کاهش هزینه از طریق کاهش مصرف انرژی است؛ چراکه هرچه آسانسور نوتر و بهتر باشد، برق کمتری مصرف شده و در نتیجه ساکنین پول شارژ کمتری پرداخت خواهند کرد.

بازسازی کف آسانسور

یکی از خدماتی که بسیار پرطرفدار است، بازسازی کف آسانسور است. البته منطقی است که این خدمت طرفداران بیشتری را داشته باشد؛ چرا که بیشترین میزان تعامل افراد زمانی که از آسانسور استفاده می‌کنند، با کف آن است؛ در نتیجه بازسازی کف آسانسور اهمیت زیادی پیدا کرده است.

تعویض کفپوش کابین آسانسور

بدیهی است که در اکثر موارد برای تعویض کفپوش کابین آسانسور باید در ابتدا کف آسانسور بازسازی شده و به طور کامل زیر سازی گردد. در بسیاری از هتل‌ها و ساختمان‌های عمومی، برای کفپوش کابین آسانسور از موکت‌هایی که قابل شستشو هستند بهره گرفته می‌شود.
هزینه کفپوش آسانسور بسته به جنس و نوع آن متغیر می‌باشد. برای مثال: اگر بخواهید کفپوش برچسبی برای آسانسورتان انتخاب کنید، حدود چند صدهزارتومان باید هزینه کنید. ولی اگر کفپوش را از جنس سنگ انتخاب کنید قیمت، کمی افزایش پیدا خواهد کرد.

بازسازی کابین آسانسور

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم معمولاً کابین آسانسور را به دلیل هزینه زیاد تعویض نمی‌کنند، بلکه آن را بازسازی و نو می‌کنند و این فرایند شامل تغییر در موارد مختلف از جمله: سقف، آینه‌های آسانسور، پنل کنترل، پوشش داخلی و… آن می‌شود. همانطور که شما نیز قطعاً مشاهده کرده‌اید امروزه در کار بازسازی کابین آسانسور، معمولاً از ورقه‌های استیل استفاده می‌شود؛ زیرا این ورقه‌ها کیفیت بالایی داشته، ضد خش هستند ونیز استحکام و زیبایی بیشتری نسبت به سایر پوشش‌ها دارند. البته به دلیل داشتن چنین مزایایی از انواع دیگر مانند ام دی اف، فرمیکا و… قیمت گران‌تری دارد. در برخی موارد پوشش داخلی کابین آسانسور آینه‌کاری می شود.

تعویض سقف کابین آسانسور

نوسازی و تعویض سقف کابین آسانسور نیز ازجمله سفارشاتی است که در عملیات نوسازی آسانسور کاربرد داشته است. معمولاً سقف و آسانسور را توسط یک ورقه استیل یا آینه اجرا می‌کنند. و به کمک لامپ‌های فلورسنت یا آل ای دی، نورپردازی روی سقف انجام می‌دهند.
اگر تصمیم دارید پنل کنترل قدیمی آسانسور خود را تعویض نموده و از صفحات دیجیتال و بروز استفاده کنید، می‌بایست هنگام نوسازی اتاق آسانسور این کار را انجام دهید. البته بعضی افراد اعتقاد دارند که یک هزینه اضافی است. اما اگر فرایند بازسازی آسانسورتان هزینه مناسبی در برداشت، انجام این کار نیز خالی از لطف نیست!
تعویض آینه‌های اتاق آسانسور نیز از جمله اقداماتی است که برخی از افراد حین بازسازی آسانسور آن را انجام می‌دهند. به عنوان مثال، اگر آینه‌های فعلی آسانسور قدیمی شده باشد یا دچار کهنگی و فرسودگی شده باشد. آن را با آینه‌های مدرن و براق که دستگیره‌های مدل‌داری دارند و زیبا به نظر می‌رسند، تعویض می‌کنند.

نتیجه‌گیری

بازسازی و نوسازی آسانسور در تهران امری ضروری است. خصوصاً برای آسانسورهایی که مدت زیادی از ساخت آن‌ها می‌گذرد، انجام این کار می‌تواند ازتحمیل هزینه‌های احتمالی در آینده بکاهد. البته برای اینکار قطعاً باید با متخصصین مجرب مشورت کرده و از افراد کاربلد و ماهر جهت بازسازی و نوسازی آسانسور در تهران استفاده کنید؛ زیرا این افراد در حین انجام این فرایند و استفاده از متریال گوناگون، به همه نکات دقت می‌کنند تا هیچ مشکلی در آینده برای آسانسور پیش نیاید. به عنوان مثال، باید به وزن کلی کابین توجه کرد و سپس باعث توجه به قدرت موتور آسانسور تغییرات مدنظر را اعمال نمود.

سؤالات متداول
۱_ کدام قسمت آسانسور به جای تعویض، بهتر است تعمیر گردد؟ کابین آسانسور
۲_ هزینه نوسازی آسانسور در تهران چقدر است؟ هزینه این کار با توجه به جنس متریال متغیر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *