2159794 760

همان طور که می دانید، آسانسورها نقش پر رنگی در رفت و آمد ساختمان دارند و به همین خاطر امروزه در انواع ساختمان ها استفاده می شوند. این دستگاه ها مانند هر تجهیزات دیگری شاید با خرابی های مکرر مواجه شوند و آن گاه باید فکری به حال تعمیر یا تعویض قطعاتشان کرد.

در این شرایط، هزینه تعمیر آسانسور بین تمام اهالی تقسیم می شود؛ اما مشکل اینجاست که ساکنین طبقه اول به دلیل اینکه زیاد از آسانسور استفاده نمی کنند، از پرداخت هزینه تعمیر سر باز می زنند. به همین دلیل ما در این مطلب در مورد هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول با شما صحبت خواهیم کرد.

آیا پرداخت هزینه آسانسور برای طبقه اول اجباری است؟

آسانسور به لحاظ قانونی بخشی از مشاعات ساختمان بوده و تمام واحدها موظف به پرداخت هزینه های مرتبط با نصب و راه اندازی، سرویس و تعمیرات آن هستند. همچنین سندیکا به ما می گوید همه واحدها از نظر قانونی باید هزینه ها را به شکل یکسان پرداخت کنند. گاهی اوقات بنا بر توافق واحدها، واحد اول می تواند هزینه کمتری برای سرویس و نگهداری آسانسور بدهد. این خلاصه ای از هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول بود که بد نیست با جزئیات آن در ادامه آشنا شویم.

زمانی که صحبت از مشاعات یک ساختمان به میان می آید، این یعنی تمام واحدها اجازه استفاده و البته هزینه کردن برای آن را دارند. توافق ها می تواند بر سر مواقعی باشد که برخی واحدها کمترین استفاده ممکن را از آن خدمات دارند؛ درست مانند طبقات همکف و اول که لزومی برای استفاده از آسانسور ندارند. مطابق قانون، هزینه تعمیر آسانسور برای طبقات پایینی اجباری بوده و هیچ یک از واحدها اجازه بی تفاوتی در این باره را ندارند.

12 1

شیوه محاسبه هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه نخست

در صورت استفاده کمتر واحد یا واحدهای طبقه اول در یک ساختمان، تمامی اهالی ساختمان امکان تنظیم و امضای قراردادی را دارند تا با هم کنار بیایند. همان طور که گفته شد، این هزینه از نظر قانونی باید بین تمام طبقات به طور مساوی پخش شود. به بیان دیگر، هر واحد موظف است سهم خود را از هزینه تعمیرات ساختمان پرداخت کند. البته به کار بردن این روش، هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول را با سایر طبقات برابر می کند.

روش دیگر که به قراردادی معروف بوده، به این صورت است که هزینه آسانسور برای طبقه اول یا همکف را نصف مبلغ پرداختی نسبت به سایر طبقات محاسبه می گردد. البته باز هم باید گفت که این مطابق قانون نیست و هزینه تعمیرات باید به طور مساوی تقسیم شود، اما ساکنان می توانند در این زمینه با هم کنار بیایند. حتی اگر یک واحد در آن ساختمان هم مخالفت خود را با این موضوع اعلام کند، روش قراردادی لغو خواهد شد.

حتما مشاهده کنید: سرویس و نگهداری آسانسور

طبقات اول در پرداخت هزینه تعمیر آسانسور باید چه کنند؟

با وجود این که درصد بسیار زیادی از ساکنان طبقه اول ساختمان های مسکونی یا تجاری احتمالا از آسانسور استفاده نمی کنند، اما باید در پرداخت تمام هزینه های مرتبط با آن سهیم باشند که این حتی بیمه آسانسور را هم شامل می شود. بدیهی است عدم پرداخت هزینه تعمیر آسانسور برای طبقات پایین توسط مدیر ساختمان و سایر واحدها قابل پیگیری خواهد بود.

هزینه آسانسور طبقه اول برای واحدهای خالی که صاحبشان در آن ها حضور ندارند نیز صدق می کند. پس در صورتی که در طبقه اول زندگی می کنید و نسبت به این موضوع معترض هستید، می توانید با شرایطی نظیر دریافت موافقت واحدهای دیگر، تنها نیمی از هزینه های تعمیر آسانسور را بدهید.

10

هزینه تعمیرات آسانسور طبقه همکف در آپارتمان چطور محاسبه می شود؟

این مطلب به هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول اختصاص داشت که امیدواریم به پاسخ سوالات خود رسیده باشید. طبق گفته های این مطلب و براساس قوانین وضع شده سندیکا و دیگر مراجع مرتبط، تمام طبقات موظف به پرداخت هزینه مشارکت هستند؛ آن هم به این خاطر که از خدمات موجود در مشاعات ساختمان بهره می برند.

بسیاری از ساختمان های تجاری برای تردد بهتر و سریع تر در کنار آسانسورها از پله برقی نیز استفاده می کنند و شاید ابهاماتی در خصوص پرداخت هزینه های آن توسط طبقات اول وجود داشته باشد. فراموش نکنید برای راه اندازی، تعمیر و سرویس پله برقی نیز از قوانین مشابه با آسانسور استفاده می شود.

حتما مشاهده کنید: هزینه بازسازی کابین آسانسور

سخن آخر

در این مطلب در مورد هزینه تعمیر آسانسور برای طبقه اول با شما صحبت کردیم و سعی کردیم به سوالات شما پاسخ دهیم. در صورت داشتن سوال دیگری در زمینه هزینه آسانسور برای طبقه همکف، امکان پرسش آن در بخش نظرات وجود دارد. همچنین تیم کیهان گستر نما به صورت تمام وقت پاسخگوی نیازها و سوالات کاربران به صورت تلفنی است. قطعا راهنمایی افراد متخصص در این زمینه برایتان گره گشا خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *