قرارداد سرویس ماهیانه آسانسور

قرارداد سرویس ماهیانه آسانسور


یکی از مهم ترین انواع قراردادها که باید در مجتمع های مسکونی، اداری یا تجاری بین طرفین به امضا برسد، قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور است. در گذشته پیرامون اهمیت سرویس دوره ای آسانسور، مثلا به صورت ماهانه، صحبت کرده بودیم، اما باید بدانید دقیقا چیست و چطور باید آن را به امضا رساند تا هر طرف یعنی شرکت ارائه دهنده خدمات آسانسور و ساکنان از آن راضی باشند. در صورت ثبت ایرادات در قرارداد سرویس ماهیانه آسانسور، طبعا مشکلاتی در آینده هم برای ساکنان و هم آسانسور رخ خواهد داد.

دانلود نمونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور word

دانلود نمونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور pdf

چطور قرارداد سرویس آسانسور را تنظیم کنیم؟

قرارداد سرویس نگهداری آسانسور یا قرارداد تعمیر آسانسور در قالب پروژه انجام شده و از آن به عنوان یکی از مهم ترین قراردادهای پیمانکاری یاد می کنند. این نوع قراردادها در انواع پروژه های مرتبط با کسب و کارها کاربرد داشته و مشاغل و ساکنان ساختمان زیادی تا به حال از آن استفاده کرده اند. آسانسور مانند بسیاری از دستگاه های دیگر هر چه قدر هم با کیفیت باشد، به مرور دچار خرابی شده و به سرویس و تعمیر نیاز دارد.

بنابراین فردی متخصص به صورت دوره ای و طبق قرارداد سرویس و نگهداری باید آن را بررسی کند. در صورت وجود ایراد، تمام آن ها طبق قرارداد برطرف می شود. در غیر این صورت نیز ساکنان و فعالان ساختمان از سالم بودن آن اطمینان پیدا می کنند که این خود خبر بسیار خوبی است.

با تنظیم قرارداد نگهداری آسانسور، شرکت های ارائه دهنده چنین خدماتی به عنوان پیمانکار شناخته شده و دریافت کننده آن ها یعنی کارکنان یک شرکت و ساکنان یک مجتمع مسکونی نیز همان کارفرما خواهند بود. بر این ساس و طبق شرایط تعیین شده از سوی دو طرف، پیمانکار باید خدمات گفته شده را در هر دوره مو به مو اجرا نماید.

جزئیاتی از نمونه قرارداد تعمیر و نگهداری آسانسور

جزئیات و نکات کاربردی باید در نمونه قرارداد سرویس آسانسور درج شود تا هر دو طرف در هر بار بدانند با چه مسائل و اتفاقاتی طرف هستند. برخی پیمانکاران و کارفرمایان بنا به شرایط خاصی، توافقاتی را برای اضافه کردن جزئیات و نکات بیشتر نیز در قرارداد دارند. البته اجرای آن ها تنها به شرطی است که دو طرف انتهای قرارداد را به امضا رسانده و جزئیاتش را قبول داشته باشند. تمامی این شرایط باید در چارچوب قانون باشد که برخی از مهم ترین جزئیاتی که باید در یک نمونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور قید کنید، عبارتند از:

  • عنوان قرارداد
  • موضوع قرارداد به صورت جزئی یا کامل
  • مبلغ و شیوه پرداخت (به صورت قسطی در هر مرتبه یا کامل)
  • مدت قرارداد (توجه داشته باشید هیچ قراردادی بدون تعیین مدت اعتبار ندارد)
  • محل انجام موضوع قرارداد (هر جایی که آسانسور در آن وجود دارد، اعم از مجتمع مسکونی، اداری و تجاری)
  • تعهدات و حقوق پیمانکار و کارفرما (که گفته شد پیمانکار همان شرکت خدمات آسانسور و کارفرما نیز ساکنان و استفاده کنندگان از ساختمان هستند)
  • شیوه نظارت دوره ای بر قرارداد
  • قوه قاهره و فورس ماژور
  • شرایط فسخ قرارداد
  • تضامین قراردادی
  • روش های حل اختلاف
  • تعداد نسخه های قرارداد (این موضوع را در نمونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور سندیکا بسیار جدی بگیرید تا در آینده سواستفاده یا اشتباه سهوی رخ ندهد)

همچنین در انتها نمونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور pdf شده است که قادر به دریافتش خواهید بود.

نکاتی که باید در قرارداد سرویس آسانسور رعایت کرد

نکات فنی و حقوقی از جمله مهم ترین مواردی است که باید در نمونه قرارداد نگهداری آسانسور به آن توجه داشت. این گونه است که در نهایت قراردادی جامع و همه جانبه خواهید داشت. مثلا پیمانکار موظف است تعهدات خود را طبق شرایط قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور انجام داده و کارفرما نیز در طرف مقابل، وظایف خاص خود را به عهده دارد. شرح وظایف هر طرف در هر دوره باعث می شود انجام این کار از آشفتگی و نامنظمی خارج گردد.

سخن پایانی؛ استفاده از خدمات کیهان گستر مانا

اگر به آگهی ها توجه کنید، شرکت های ارائه دهنده خدمات، تعمیر و سرویس آسانسور فراوانی را مشاهده می کنید، اما حقیقتا اکثر آن ها در برآورده ساختن نیازهای مشتریان به درستی عمل نمی کنند و این مشکلاتی را برای ساکنان و فعالان آن ساختمان به وجود خواهد آورد.

کیهان گستر مانا از آن دسته شرکت هایی است که خدمات خود را با قیمت های به صرفه، به صورت بسیار سریع و با کیفیت به همراه قطعات اورجینال در اختیار افراد قرار می دهد که مزایا و خدمات بیشتر را می توانید در مقالات دیگر سایت خوانده، یا با شماره تلفن های آن تماس حاصل فرمایید. ضمنا نمونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور word را در همین بخش دانلود و مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *