نصب اسانسور در مشاعات

نصب اسانسور در مشاعات


راندمان بالا، امنیت و ایمنی در ارائه خدمات حرفه ای به مشتریان از دید شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور اهمیت زیادی دارد. بر همین اساس، آن ها باید بهترین خدمات را با استانداردهای روز جهانی ارائه کرده و همواره در این صنعت پیشرو باشند. چنین شرکت هایی از زمان تحویل آسانسور تا سرویس های دوره ای باید تمام تلاش خود را برای سالم و ایمن بودن آسانسورها به کار گیرند. شیوه نصب آسانسور در مشاعات را در این مطلب مطالعه خواهید کرد.

فاکتورهای مهم در نصب و راه اندازی آسانسور

برخی از فاکتورهایی که باید در زمان نصب آسانسور در مشاعات رعایت کرد، شامل موارد زیر هستند:

  • امنیت برای یک آسانسور حرف اول را می‌زند. زمانی که امنیت یک آسانسور با خرابی قطعات آن تامین نباشد، نه تنها خسارات مالی، بلکه احتمال خسارات جانی هم وجود دارد.
  • شرکت‌ های نصب و تعمیر آسانسور گواهی لازم را جهت انجام کار در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهند تا مشتریان اعتماد کافی را جهت استفاده داشته باشند.
  • کیفیت قطعات به کار رفته در این آسانسورها اهمیت زیادی دارد؛ به ویژه بخش آهنکشی آن که تاثیر به سزایی روی بازدهی دارد.
  • در زمان نصب آسانسور در مشاعات، نحوه درست و صحیح قرارگیری ریل ها توسط نصاب بررسی می شود.
  • در شرایط تایید کارفرما، مسافران آسانسور بیمه می شوند تا شرکت بیمه در صورت وقوع حادثه، هزینه آن را پرداخت کند.

مراحل نصب آسانسور در مشاعات

فراموش نکنید آسانسور نیز مانند سایر دستگاه های برقی برای نصب به تخصص و مهارت افراد نیاز دارد. بنابراین کسانی که تجربه ای در این حوزه ندارند، هرگز نباید برای نصب اقدام کنند. حتی با جزئی ترین اشتباه ممکن است صدمات زیادی به افراد وارد شود. افراد ماهر کلاس ها و دوره های آموزشی را در زمینه نصب آسانسور از حیاط گذرانده و اکنون آماده انجام این کار برای هر نوعی از دستگاه ها هستند.

به طور کلی، مراحل نصب آسانسور در مشاعات به صورت زیر است:

نصب آسانسور از حیاط
نصب آسانسور از حیاط

1- بررسی اولیه برای نصب آسانسور

تکنسین ها در ابتدا به بررسی محیط و نوع آسانسور پرداخته و سپس نقشه انجام آن را با دقت طراحی می کنند. آن ها باید مطمئن شوند آسانسور در جایی مطمئن و ایمن نصب خواهد شد. پس در صورت نیاز، ترفندهای دیگری را به مشتریان پیشنهاد می‌ دهند. انتخاب آسانسور، محل نصب و شیوه راه اندازی همگی تحت تاثیر محیط قرار دارند.

کارشناسان در قدم اول محیط را از جنبه های مختلف بررسی کرده و بعد نقشه های آن را به طور کامل طراحی می کنند. از عوامل تاثیرگذار در تعیین جایگاه آسانسور می توان نقشه ساختمان، نوع آن و میزان رفت و آمد را نام برد.

آماده کردن کف چاله آسانسور
آماده کردن کف چاله آسانسور

2- آماده کردن کف چاله آسانسور

مرحله بعدی آماده کردن کف چاله آسانسور را شامل می شود که ارتفاع تا سطح کف سازی شده را باید به خوبی آماده کرد. حداقل این ارتفاع به صورت معمولی باید 180 سانتی متر باشد. فراموش نکنید ارتفاع چاله های آسانسور وابسته به نوع و وزن آسانسور است و حتما باید فضایی برای نصب قطعات دیگر مانند سکوی ضربه ای لحاظ شود.

چاله های کف آسانسور به صورت مربعی بوده و ابعاد آن ها باید به صورت استاندارد طراحی شود. این فضا مناسب افرادی است که سرویس آسانسور را انجام می دهند تا بتوانند وظایف خود را در محیطی امن به سرانجام برسانند. متاسفانه چنین مکانی برای ساختمان های بسیار قدیمی در نظر گرفته نشده و برای سلامت افراد لازم است تغییراتی در آن ها لحاظ شود.

آهن کشی آسانسور
آهن کشی آسانسور

3- آهن کشی آسانسور

زمانی که نقشه برداری و آماده سازی کف چاله به اتمام رسید، نوبت به آهن کشی می رسد که برای تحمل نیروهای استاتیک و داینامیک آسانسور باید انجام گیرد. تنوع آهن آلات و نصب آن باید به صورت دقیق محاسبه شود تا سیستم بتواند نیروهایی با وزن مختلف را به خوبی تحمل کند.

نصب درب و ریل آسانسور
نصب درب و ریل آسانسور

4- نصب درب و ریل آسانسور

ریل ها سبب تعادل و هدایت کابین آسانسور به بهترین شکل می شوند و طراحی آن ها به صورت موازی و عمودی است؛ آن هم برای این که کابین به صورت امن برای کاربران آماده شود. افراد متخصص این نکته را می دانند که فاصله استاندارد میان درب ها و کابین باید به خوبی رعایت شود و در صورت عدم رعایت، آسیب هایی جدی به مسافران وارد خواهد شد.

نصب موتور آسانسور
نصب موتور آسانسور

5- نصب موتور آسانسور

موتور قلب آسانسور است که نیروی حرکتی لازم برای جابجا کردن کابین ها با آن امکان دارد. نصب موتور امری بسیار تخصصی بوده و تنها افراد کاربلد و با تجربه باید آن را انجام دهند. پس از آن هم برق کشی و سیم کشی نیاز است تا مراحل نصب آسانسور در مشاعات به اتمام رسیده باشد.

قیمت نصب آسانسور در مشاعات چقدر است؟

شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور تعرفه های مختلفی برای انجام این کار دارند. قیمت نهایی از دید آن ها به عواملی وابسته است که هزینه آماده سازی کف چاله آسانسور، سایز آهن آلات به کار رفته، کیفیت اجرا و نوع اجرا شاملشان می شود. هزینه نصب ریل ها و درب ها را هم باید در نظر داشت که تعداد طبقات، نوع اجرا و سایز ریل در قیمت اثرگذار هستند.

شرکت ها اغلب تعداد توقف آسانسور به صورت تخمینی را هم حساب می کنند. در میان تمام شرکت های حاضر در پایتخت، تهران گستر مانا یکی از بهترین ها است که تمام خدمات گفته شده برای نصب آسانسور در مشاعات را در اختیار مشتریان قرار می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره، کافیست با شماره تلفن های مندرج در سایت تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *