جریمه حمل بار با آسانسور

جریمه حمل بار با آسانسور


با اینکه در عصر مدرن امروزی ساختمان‌ها و آپارتمان‌های کامل و به روزی ساخته شده‌اند اما هنوز بسیاری از ساختمان‌ها به سیستم بالابر یا لیفت وسایل منزل مجهز نیستند. بنابراین بالا بردن وسایل در این آپارتمان‌ها با دردسرهایی همراه است؛ زیرا حمل بار با آسانسور امری غیر قانونی محسوب می‌شود. در صورتی که آپارتمان‌نشینان از آسانسور برای بالا و پایین بردن وسایل سنگین منزل خود استفاده کنند، بدون شک با گذر زمان آسانسور دچار آسیب جدی می‌شود، از این رو فرد مورد نظر باید جریمه حمل بار با آسانسور را پرداخت کند. اگر شما با این جریمه و قانون آشنایی کامل ندارید، در ادامه این مطلب به طور مفصل در مورد جریمه حمل بار با آسانسور توضیح می‌دهیم.

قانون حمل بار با آسانسور

از آنجایی که آسانسور در زندگی فعلی افراد بسیار مهم است و در رفت و آمد ساختمان‌ها نقش بسزایی دارد، استفاده از آن را نباید دست کم گرفت. به عبارت دیگر افراد ساکن آپارتمان باید در حفظ و نگهداری از آسانسور کوشا باشند؛ زیرا آسانسور رفت و آمد آنها را تسهیل می‌کند.

برخی از آپارتمان‌ها و ساختمان‌های پیشرفته 2 نوع آسانسور دارند که برای حمل افراد و بار به صورت جداگانه قابل استفاده خواهند بود. در چنین شرایطی شما برای حمل بار با آسانسور چالشی ندارید و آزاد هستید اما اگر آسانسور حمل بار در آپارتمان شما وجود ندارد، به طور حتم باید به قانون حمل بار با آسانسور توجه کنید.

برای اینکه از این قانون مشخص مطلع شوید، باید از مدیر ساختمان کمک بخواهید تا توافق کلی همسایگان را مورد بررسی قرار دهد. در برخی مواقع ساکنین اجازه نمی‌دهند شما بار و وسایل خود را با آسانسور جابجا کنید، در واقع آنها بر این باور هستند که حمل بار با آسانسور ممنوع است.

توجه داشته باشید، اگر به هنگام حمل بارهای سنگین با آسانسور معمولی، آسیب یا خسارتی به آسانسور وارد شود، فرد مورد نظر باید کلیه این خسارات را پرداخت کند. در ضمن علاوه بر هزینه تعمیر آسانسور باید جریمه حمل بار با آسانسور را نیز در نظر بگیرد.

هزینه اسباب کشی بدون اجازه حمل اثاثیه با آسانسور
هزینه اسباب کشی بدون اجازه حمل اثاثیه با آسانسور

جریمه حمل بار با آسانسور چقدر است؟

شاید مسخره به نظر برسد اما آپارتمان‌نشینی نیز قوانین مخصوص به خود را دارد که حتی برای این قوانین بند و تبصره‌هایی صادر شده است. یکی از قوانین مهم آپارتمان‌نشینی مربوط به حمل بار و اسباب با آسانسور محسوب می‌شود.

در  بخش‌های قبلی نیز گفتیم، حمل بار یا اسباب با آسانسور می‌تواند به این وسیله آسیب بزند بنابراین فردی که مسبب این اتفاقات بوده  باید مبلغ زیادی پول پرداخت کند. از این رو بهتر است افراد هزینه اسباب کشی بدون اجازه حمل اثاثیه با آسانسور را با هزینه تعمیر خسارات آسانسور و جریمه حمل بار با آسانسور را با هم مقایسه کنند.

در این صورت می‌توان نتیجه گرفت که حمل بار با کمک کارگران شرکت‌های اسباب‌کشی هزینه کمتری نسبت به جریمه حمل اسباب با آسانسور در بردارد. به طور کلی آسانسوری که برای جابجایی افراد در نظر گرفته شده است نباید برای جابجایی وسایل استفاده شود؛ زیرا خرابی‌های بعد از آن هزینه‌بر خواهند بود.

حتما مشاهده کنید: قانون استفاده از اسانسور برای اسباب کشی

قانون مربوط به جریمه حمل بار با آسانسور

حمل بار با آسانسور جزء ممنوعیت‌های اصلی ذکرشده در قوانین مربوط به آپارتمان‌نشینی است اما قوانین جزئی این مسئله توسط سایر افراد ساکن در آپارتمان مشخص می‌شود. بدین ترتیب افراد و ساکنین آپارتمان گرد هم جمع می‌شوند تا در مورد حمل بار با آسانسور جریمه نقدی در نظر بگیرند.

در چنین شرایطی افراد از حمل اسباب و وسایل سنگین خود با آسانسور اجتناب می‌کنند تا متحمل خسارت نشوند. قوانین نهایی مربوط به حمل بار با آسانسور توسط هیئت مدیره ساختمان یا آپارتمان تعیین می‌شود که نشان می‌دهد حمل هر نوع وسیله سنگین با آسانسور ممنوع است.

البته در برخی موارد استثنائی افراد و ساکنین آپارتمان به توافق می‌رسند که فردی وسیله یا اسباب خاصی را با آسانسور جابجا کند. به هر حال در قوانین آپارتمان‌نشینی نیز استثنائاتی وجود دارد که نفع ساکنین آپارتمان خواهد بود.

حمل بار با آسانسور ممنوع
حمل بار با آسانسور ممنوع

حتما مشاهده کنید: سرویسکار آسانسور

سخن آخر

در صورتی که آپارتمان‌نشین هستید باید به تمام قوانین و مقررات مربوط به آپارتمان‌نشینی توجه کنید تا بتوانید از زندگی خود لذت ببرید و با دردسر روبرو نشوید. عدم حمل بار با آسانسور نیز یکی از اصلی‌ترین قوانین حاضر است که باید آن را جدی بگیرید و رعایت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *