تعمیر برد آسانسور

تعمیر برد آسانسور


برد الکترونیکی آسانسور یکی از اصلی‌ترین قطعات الکترونیکی آسانسورها به شمار می‌رود که همانند دیگر اجزاء آسانسور می‌تواند دچار خرابی شده و در صورت عدم تعمیر به موقع در نهایت سبب از کار افتادن آسانسور گردد. تعمیر برد آسانسور نیازمند استفاده از ابزار تخصصی و مهارت و دانش فنی است تا به درستی برد تست شود و فرآِیند عیب‌یابی آن به نحوه مطلوبی انجام گیرد. به همین دلیل باید تعمیر برد آسانسور را به تعمیرکار حرفه ای و متخصص آسانسور سپرد. دراین مطلب بیشتر با نحوه تعمیر و هزینه برد آسانسور آشنا می‌شویم.

نشانه‌های خرابی برد آسانسور

متداول‌ترین علائمی که نشان می‌دهندبردخراب شده ونیازبه تعمیر دارد ازاین قراراست؛

  • خاموش شدن پنل کنترل آسانسور
  • کار نکردن آسانسور هنگام زدن هر کدام از دکمه‌های آن
  • هنگ و توقف کردن مداوم آسانسور
  • نمایشخطارویپنل
  • خراب شدن درایو اینورتری تک فاز یا سه فاز

حتما مشاهده کنید: هزینه سرویس ماهیانه آسانسور

خدمات تعمیر برد آسانسور

در بخش‌های متفاوتی شامل برد درب‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، برد منبع تغذیه آسانسور و تابلو فرمان آسانسور ممکن است تعمیر برد آسانسور انجام شود. بردهای آسانسور از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که این اجزا می‌تواند به دلایل گوناگون مثل کارکردن بیش از حد، حمل بار بیش از ظرفیت آسانسور و وارد شدن ضربه دچار ایراد و خرابی شوند.

هزینه تعمیرات برد آسانسور

یکی از موضوعات مهم  در هنگام  تعمیر آسانسور هزینه تعمیر برد آسانسور است که به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید در زمان برآورد قیمت آن‌ها را مدنظر قرار داد.

1.تعویض قطعه در تعمیر برد آسانسور

مشکل قطعه معیوب روی برد آسانسور از مهم‌ترین عوامل برآورد هزینه  تعمیر برد آسانسور است که یا با تعمیر بر طرف می‌شود و یا اینکه باید قطعه تعویض شود. معمولاً تعمیرات برد آسانسور در مقایسه با تعویض کامل برد هزینه کمتری دارد؛ به همین دلیل در صورت اولین ایرادات در آسانسور باید نسبت به تعمیر آن اقدام کرد تا از پیشرفت خرابی جلوگیری شده و نیازی به تعویض قطعه خراب نباشد.

2.نوع بردهای الکترونیکی آسانسور

فاکتور مهم دیگر در تعیین قیمت تعمیر برد آسانسور نوع بردهای الکترونیکی آسانسور است. از انواع بردهای مختلف موجود در آسانسور می‌توان به  برد اصلی، برد کنترل و برد تغذیه اشاره کرد. از این رو تعمیرات این بردها و هزینه مربوط به تعمیر هر یک از بردها با هم متفاوت خواهد بود. همچنین در محاسبه هزینه تعمیر برد آسانسور قطعه یا قطعاتی که در برد آسانسور خراب شده‌اند و نیاز به تعمیر دارند تعیین کننده هستند.

3.برند قطعه خراب شده در برد

در قسمت‌های مختلف درب آسانسور قطعات مربوط به برد آسانسور وجود دارند که توسط برندهای گوناگونی تولید می‌شوند؛ به همین دلیل این اجزاء با هم تفاوت‌هایی دارند و هزینه تعمیر آن‌ها نیز با هم متفاوت است.

4.انواع عیب به وجود آمده در برد آسانسور

عامل مهم دیگری که روی هزینه و قیمت تعمیر برد آسانسور تاثیر گذار است نوع مشکل ایجاد شده برای قطعات و برد آسانسور می‌باشد. در بعضی موارد که تعمیر برد آسانسور جزئی بوده و زمان کمتری برای تعمیر آن صرف می‌شود هزینه تعمیر برد آسانسور نیز پایین است؛ ولی در مواردی که تعمیر برد آسانسور باید اساسی و توسط متخصص انجام شود نیاز به صرف زمان بیشتری داشته و به طبع هزینه تعمیر آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

حتما مشاهده کنید: هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور

جمع بندی

برد آسانسور از قطعات مهم و اصلی آسانسور است که در صورت خرابی آن آسانسور نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد؛ بنابراین در صورت مشاهده کوچک‌ترین ایرادی باید نسبت به تعمیر آسانسور و برد آن اقدام کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *