قوانین سرویس و نگهداری آسانسور

قوانین سرویس و نگهداری آسانسور


سرویس و نگهداری یک آسانسور به شیوه های مختلفی انجام می شود که باید به هر یک از آن ها به صورت مفصل پرداخته شود. هر نوع ماشین و سیستمی پس از نصب و زمان بهره وری نیازمند نگهداری و سرویس برای بهبود و کنترل عملکرد و ایمنی است. پس می توان چنین گفت خدمات پس از فروش یا همان خدمات نگهداری، به اندازه نصب آسانسور اهمیت داشته و باید برای آن زمان صرف کرد. به مهم ترین قوانین سرویس و نگهداری آسانسور در این مطلب اشاره خواهد شد.

یک نکته مهم در مورد سرویس آسانسور

فراموش نکنید سرویس و نگهداری از آسانسور به شیوه های مختلف انجام می شود که رایج ترین آن ها ماهی یک مرتبه توسط فردی متخصص است. در واقع اهالی ساختمان و بازدید کننده باید بر سر بازه مراجعه برای سرویس به توافق برسند. به این شیوه می توان از خطرات احتمالی بعدی تا حد ممکن جلوگیری کرد؛ زیرا خرابی یک قطعه و عدم رسیدگی به آن می تواند کل سیستم را مختل کند.

قوانین تعمیر موردی آسانسور

برخی تعمیرها در یک آسانسور مانند اختلال در سیم بکسل یا سیم های دیگر آن موردی هستند و به سادگی برطرف می شوند. البته این اختلالات در عین ناچیز بودن، خطراتی را در دراز مدت به همراه دارد و نباید از آن به سادگی گذشت. همچنین این می تواند سبب هزینه های بیشتر در آینده شود و به همین خاطر اکثر اهالی ساختمان ها سرویس ماهیانه را در نظر می گیرند. سرویس یک آسانسور شامل بازرسی و بازبینی از کلیه قطعات دستگاه و اطمینان از عملکرد درست آن ها است.

سرویس و نگهداری آسانسور چه در مراکز بزرگ و چه آسمان خراش ها یا آپارتمان ها امری مهم تلقی شده و افزایش طول عمر قطعات آن را در پی دارد. با مقایسه ای ساده می توان دریافت هزینه سرویس نسبت به هزینه تعویض قطعات مقرون به صرفه تر از آب در آمده و ایمنی آن نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند.

از مسئولیت های شما به عنوان مدیر ساختمان یا مالک، تنظیم قراردادی مبتنی بر سندیکا با یک مجموعه معتبر و حرفه ای برای بازدید منظم است. البته پیش از آن رعایت قوانین سرویس و نگهداری آسانسور را فراموش نکنید:

شظیسطز 1

1- مقدار بازدید استاندارد از آسانسور چه قدر است؟

این که سرویس کار آسانسور باید هر چند وقت یک بار برای بازدید از یک ساختمان اقدام کند، از موارد قابل بحث است که البته در بالا نیز نکاتی از آن ذکر شد. سرویس و نگهداری بخش قابل توجهی از پروسه اخذ تاییدیه استاندارد ملی آسانسور بوده و صدور آن، این اطمینان را به شما می دهد که از آسانسوری امن استفاده می کنید. بازدید طبق پیشنهاد سندیکا باید هر ماه یک بار انجام شود تا خطرات احتمالی به حداقل برسند.

2- اطمینان از ایمنی موتورخانه

اطمینان از امن بودن آسانسور به تنهایی کافی نیست و فرد مراجعه کننده طبق قرارداد در هر بار مراجعه باید از موتورخانه نیز بازدید کند. کنترل ایمنی موتورخانه آسانسور به عنوان قسمتی از عملیات سرویس و نگهداری آسانسور در نظر گرفته می شود. البته درب موتورخانه آسانسور برای هر ساختمان صرفا یک کلید دارد و تنها فرد دارای صلاحیت و انتخاب شده توسط دیگران می‌ تواند به آن دسترسی داشته باشد.

با توجه به قوانین سندیکا، افراد ساختمان باید روشنایی کافی را در زمان مراجعه سرویس کار به موتورخانه در آن مهیا کنند تا بازدید به بهترین شکل انجام گیرد. ضمنا در خصوص این که از گذاشتن وسایل متفرقه و آتش زا در موتورخانه پرهیز شود، به اهالی ساختمان تذکر داده می شود که این هم بخش دیگری از قوانین سرویس و نگهداری آسانسور است.

3- سرویس پیش گیرانه را از یاد نبرید

مدیریت یک ساختمان مسئولیت های مختلفی را به عهده دارد. برای نمونه، وی باید با دیگر ساکنان ساختمان برای نوع سرویس مشورت کرده و در نهایت سرویس کار را در جریان قرار دهد. سرویس پیش گیرانه یکی از این انواع است که اهالی را مطمئن می کند که در حال استفاده از آسانسوری ایمن و بدون مشکل هستند. این یعنی ساکنان به تامین بودجه برای نوسازی آسانسور خود نیازی نخواهند داشت. این عملیات در عین تضمین ایمنی آسانسور، به افراد برای پس انداز بودجه شارژ ساختمان نیز کمک خواهد کرد.

4- بهترین عملکرد را برای آسانسور بخواهید

با توجه به بودجه ای که ساکنان یک آپارتمان، مرکز تجاری و هر نوع ساختمان دیگری در نظر می گیرند، حق آن هاست که بهترین بازدهی ممکن را از آسانسور انتظار داشته باشند. انتخاب یک شرکت تعمیر آسانسور که از متخصصان و افرادی کاربلد استفاده کند، شما را تا حد زیادی به این هدف می رساند. سرویس و نگهداری درست مانند بررسی کف چاهک یا بالای آن، سقف کابین، نفوذ آب، چراغ اضطراری و موارد این چنینی، آسانسوری با طول عمر بالا را در اختیارتان قرار خواهد داد.

حتما مشاهده کنید: نمونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور سندیکا

Elevator Service

سخن پایانی

در نهایت فراموش نکنید سرویس کار باید هزینه را طبق عرف و قوانینی که در سندیکا ذکر شده است، تحویل بگیرد. بنابراین تعویض قطعات بدون اجرت صورت می گیرد. مدیر ساختمان نیز در سوی دیگر نباید در پرداخت هزینه ها کوتاهی انجام دهد. هر دو طرف با این قوانین سرویس و نگهداری آسانسور از معامله خود استفاده می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *