ابعاد آسانسور باربر

ابعاد آسانسور باربر


آسانسورهای باربر یا آسانسورهای حمل بار، بیشتر در کارخانه ها، کارگاه ها، صنایع، مغازه ها و پروژه های صنعتی استفاده می شوند. این نوع از آسانسورها با تجهیزاتی مقاوم در برابر خط و خش و طراحی مخصوص حمل بار با عرض بیشتر و کابین های مرتفع تر برای حمل بار و اثاثیه طراحی شده اند. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با ابعاد آسانسور باربر بیشتر آشنا شوید.

ویژگی های آسانسور باربر چیست؟

این آسانسورها ویژگی های گوناگونی دارند که در این قسمت به برخی از آن ها اشاره می کنیم. ویژگی های آسانسور باربر عبارت است از:

  • طراحی این آسانسورها برای حمل بار بوده و چنانچه بار به صورت نامتعادل داخل کابین قرار بگیرد یا اختلاف وزن بین قسمت های مخالف کابین زیاد باشد، ایرادی در عملکرد و تنظیمات کابین رخ نمی دهد.
  • کابین اغلب آن ها بلندتر از آسانسورهای عادی ساخته می شود تا افراد به آسانی بتوانند وسایل و بار مورد نظر خود را در آن جا داده و بین طبقات برخوردی به سقف کابین نداشته باشند.
  • اغلب آسانسورهای حمل بار دارای جایگاهی برای نصب برزنت هستند تا از تزئینات محافظت شده و مانع از خرابی و آسیب به آن ها شود.
  • عرض درب های آسانسورهای باربری از آسانسورهای عادی بیشتر بوده تا سهولت در حمل بار برای افراد ایجاد شود.
  • در اکثر کابین های باری، در کابین کلیدی به نام آلفا تعبیه شده است. این کلید در زمان بارگیری و خارج شدن بار از کابین، مانع از بسته شدن درب کابین می شود تا دیگر احتیاجی به نگه داشتن درب نباشد.
  • به دلیل طراحی خاص این آسانسورها، فشار وارده بر کابین در تمام جهات به صورت مساوی پخش شده و نا متعادل بودن بار آسیبی به حرکت و تنظیمات کابین وارد نمی کند.

حتما مشاهده کنید: سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

حداقل ابعاد آسانسور باربر
حداقل ابعاد آسانسور باربر

ابعاد آسانسور باربر چقدر است؟

ابعاد آسانسور حمل بار به خصوصیات فیزیکی و ساختاری آن بستگی دارد؛ این ابعاد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ارتفاع: ارتفاع آسانسورهای باربر به طول مسیری که بار در آن از طبقه پایین به طبقه بالا حرکت می کند بستگی دارد.
  • طول و عرض: ابعاد افقی آسانسورهای باربر شامل طول و عرض بدنه آن است. معمولا این ابعاد به وسیله سازندگان آسانسور با توجه به اندازه بار و محدودیت های فضایی ساختمان مشخص می شوند.
  • ظرفیت: ظرفیت آسانسورهای حمل بار به حداکثر وزنی که آسانسور قادر به حمل آن است، اشاره دارد. این ظرفیت می تواند متفاوت باشد و به نوع و اندازه باری که باید حمل شود، بستگی دارد.
  • درب ورودی: ابعاد درب ورودی آسانسور حمل بار نیز بسیار مهم است. این ابعاد باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا افراد به راحتی بتوانند وارد یا خارج شده و در عین حال امنیت و عملکرد صحیح آسانسور تضمین شود.

حتما مشاهده کنید: نصب و تعمیر آسانسور

اندازه آسانسورهای حمل بار به چه عواملی بستگی دارد؟

اندازه آسانسورهای حمل بار با توجه به نیازها و محدودیت های مربوط به حمل و نقل بار تعیین می شود. برخی از عوامل مهمی که در تعیین ابعاد آسانسور باربر تاثیر مستقیمی دارند، عبارتند از:

1. ظرفیت بار

براساس وزن بارهایی که قرار است در آسانسور حمل شود، اندازه آن تعیین می شود. چنانچه بارها سنگین باشند، باید آسانسور ظرفیت بیشتری داشته باشد. برای محاسبه ظرفیت بار آسانسور باید به وزن بارها و تعداد افرادی که در آن حمل می شوند، توجه کرد.

2. ابعاد بار

ابعاد و اندازه بارهایی که به وسیله آسانسور حمل می شوند نیز تاثیر مهمی در مشخص کردن اندازه آسانسور دارد. با توجه به ابعاد بارها، فضای لازم برای جابه جایی آن ها تعیین می شود.

3. فضای موجود

محدودیت های فضای ساختمان، از جمله ارتفاع و عرض آن، در تعیین اندازه آسانسور موثر اند. برای جلوگیری از هرگونه مشکل در نصب و استفاده از آسانسور، باید ابعاد آن با محدودیت های فضایی هماهنگ شود.

4. تعداد طبقات

تعداد طبقات نیز یکی از عوامل موثر در تعیین ابعاد آسانسور است. در ساختمان های بزرگتر به آسانسورهایی با ظرفیت بالاتر و سرعت بیشتر نیاز است.

حتما مشاهده کنید: لیست شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور

اندازه آسانسور باربر
اندازه آسانسور باربر

جمع بندی

ما در این مطلب تمامی نکات مربوط به ابعاد آسانسور را بیان کردیم. همانطور که مطالعه کردید عوامل مختلفی هستند که در تعیین ابعاد آسانسور موثر اند که افراد پیش خرید آسانسور برای ساختمان خود باید به این عوامل توجه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *