ابعاد چاله آسانسور برانکارد بر

ابعاد چاله آسانسور برانکارد بر


آسانسورهای برانکارد که با نام آسانسور بیمارستانی هم شناخته می شوند، نوعی از دستگاه ها برای حمل و نقل بیماران یا وسایلی نظیر برانکارد، ویلچر و تخت های بیمارستانی هستند. این نوع از آسانسور بیشتر در بیمارستان ها، کلینیک های پزشکی، آسایشگاه های سالمندان یا معلولین و درمانگاه ها استفاده می شود. به دلیل اهمیت فراوان، بد نیست با ابعاد چاله آسانسور برانکارد بر آشنا شویم. خود این دستگاه ها و چاله های آن ها باید ابعادی استاندارد داشته باشند تا مراجعه کنندگان و پزشکان به راحتی از آن بهره ببرند.

استانداردهای ابعاد چاه آسانسور برانکارد بر

اندازه های آسانسور برانکارد بر باید طوری باشد که برانکارد و تخت به همراه یک نفر به سادگی در آن جای گیرند. در غیر این صورت اختلالاتی در عبور و مرور بیماران و پزشکان رخ می دهد. متاسفانه شاید شما هم با این مشکل در برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی دست و پنجه نرم کرده باشید که حاصل عدم دقت به ابعاد چاله آسانسور برانکارد برد و خود این دستگاه ها است. استانداردهای مرتبط با اندازه این دسته از آسانسورها را در ادامه شاهد هستید:

  • ابعاد کابین آسانسور برانکارد بر باید حداقل عرض 110 و عمق 210 سانتی متر داشته باشد. آسانسورهای تخت بر نیز باید عرض و عمقشان به ترتیب به اندازه 140 و 240 سانتی متر باشد.
  • ابعاد چاهک آسانسور برانکارد بر که به عنوان یکی از بخش ها و مراحل اصلی ساخت آسانسور در نظر گرفته می شود، عرض 180 سانتی متری داشته و عمق آن نیز باید در حدود 235 سانتی متر باشد. ابعاد چاهک های تخت بر دارای عرض 210 سانتی متر و عمق 265 سانتی متر است که این مقدار حداقلی به شمار می رود و بسته به نیاز می توان آن را بیشتر هم کرد. در واقع سازندگان و طراحان آسانسورها باید ببینند مقدار بیماران و نیاز پزشکان به این آسانسورها در یک مرکز درمانی چه قدر است تا اندازه ها را بر این اساس در نظر بگیرند.
  • اندازه گیری ابعاد درب آسانسور برانکارد بر نیز امری مهم بوده و حداقل باید 90 سانتی متر باشد. ارتفاع آن ها را معمولا 210 سانتی متر حساب می کنند تا وسایل پزشکی مرتفع را بتوان از آن ها عبور داد. آسانسورهای تخت بر هم حداقل 110 سانتی متر عرض و 210 سانتی متر ارتفاع دارند.

حتما مشاهده کنید: نگهداری آسانسور ساختمان

ابعاد چاه آسانسور برانکارد بر
ابعاد چاه آسانسور برانکارد بر

ابعاد آسانسور تخت بر و ویلچربر

آسانسورها ویلچربر نیز نوع دیگری از آسانسورهای پرکاربرد در مراکز درمانی بوده که کاربرد آن از روی نامش مشخص است. برای این آسانسورها هم باید ابعاد استاندارد رعایت شود. مثلا ابعاد کابین 140 در 110 و حداقل عرض بازشو درب کابین آن نیز باید در حدود 80 سانتی متر باشد. درست مانند آسانسورهای برانکارد بر، آسانسور ویلچر بر نیز باید به سیستم تراز مجدد مجهز باشد. تجهیز بودن آن به دکمه باز ماندن درب کابین برای مدتی طولانی را هم نباید از یاد برد.

آسانسور برانکارد بر باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

از آن جایی که ویژگی های آسانسورهای برانکارد بر نسبت به آسانسورهای معمولی متفاوت است، در هنگام ساخت و نصب آن ها باید به برخی نکات توجه داشت. مهم ترین این نکات عبارتند از:

  • مجهز به سیستم تراز مجدد
  • دارای ظرفیت حداقل 13 نفره، معادل 1000 کیلوگرم وزن
  • مجهز به دکمه باز ماندن درب کابین برای طولانی مدت نسبت به آسانسورهای عادی
  • مجهز بودن کابین آسانسور برانکارد بر به ضربه گیرهای با کیفیت که روی دیواره کابین نصب می شوند
  • قرارگیری دکمه های آسانسور در فاصله 40 سانتی متری نسبت به درب ورودی
  • مجهز بودن به سیستم کنترل سرعت ولتاژ و فرکانس متغیر
  • مجهز بودن به سیستم برق اضطراری تا آسانسور در زمان قطعی برق به هر دلیلی، به نزدیک ترین طبقه برود
  • مجهز بودن به دکمه ای مخصوص تا آسانسور در دسترس کاربران آموزش دیده باشد.
  • قابلیت کار کردن با برق سه فاز، مصرف برق کم نسبت به آسانسورهای عادی، حرکتی آرام و بی صدا و بدنه ای محکم و فلزی برای حمل بی دردسر

حتما مشاهده کنید: هزینه سرویس ماهیانه آسانسور

ابعاد آسانسور تخت بر
ابعاد آسانسور تخت بر

حتما مشاهده کنید: شرکت تعمیرات آسانسور

نصب انواع آسانسور برانکارد بر با کیهان گستر مانا

کیهان گستر مانا یکی از بهترین شرکت های مرتبط با طراحی، نصب و سرویس انواع آسانسورها همچون آسانسور برانکارد بر است که از متخصصان و برجسته ترین فناوری های روز دنیا برای این کار بهره می گیرد. برای استفاده از این خدمات، کافیست همین حالا با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید تا اطلاعاتی را در مورد ابعاد چاله آسانسور برانکارد بر نیز به دست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *