مدت زمان سرویس آسانسور

مدت زمان سرویس آسانسور


این روزها در اغلب ساختمان‌های مسکونی و تجاری آسانسور وجود دارد. به همین خاطر ساکنان این ساختمان‌ها باید درباره مدت زمان سرویس آسانسور اطلاعات کافی داشته باشند. زیرا آسانسورها هم مانند هر وسیله دیگری فرسوده می‌شوند و نیاز به سرویس و تعمیر دارند. متوسط طول عمر بهترین آسانسورها بین ۲۰ تا ۲۵ سال است، البته در صورتی که مرتب سرویس شوند و به صورت دوره‌ای مورد بازرسی قرار بگیرند. اما هر آسانسور چند وقت یکبار باید سرویس شود؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه شوید.

مدت زمان تقریبی سرویس آسانسور

عوامل متعددی بر مدت زمان سرویس آسانسور تأثیر دارند. با توجه به نوع مدل آسانسور، میزان توقف‌ها، طول عمر آسانسور و اینکه در چه ساختمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مدت زمان سرویس متفاوت است. اما به صورت کلی تکنسین‌های فنی که در شرکت‌های نصب آسانسور فعالیت می‌کنند، معتقدند هر آسانسور باید 1 بار در سال تعمیر و سرویس شود. البته در صورتی که آسانسور قبل از یک سال نیاز به تعمیر داشته باشد و یا به هر دلیلی خراب شده باشد، باید اقدامات لازم برای برطرف کردن مشکل آن انجام پذیرد. در آسانسورهای مسکونی، تعمیر و نگهداری سالی یک‌بار کفایت می‌کند. ولی در آسانسورهای تجاری باید به صورت مکرر چرخ‌های صدادار، پیچ‌های شل شده و سایر مشکلات شناسایی و برطرف شوند.

حتما مشاهده کنید:‌ بازسازی آسانسور

مدت زمان سرویس آسانسور
مدت زمان سرویس آسانسور

نشانه‌های فرارسیدن زمان سرویس آسانسور

اگر به عنوان مدیر ساختمان مسئولیت سرویس آسانسور را به عهده دارید، باید حتماً به یک سری موارد کلیدی توجه داشته باشید. زیرا این موارد می‌توانند به عنوان راهنما به شما کمک کنند که چه زمانی باید آسانسور ساختمان خود را سرویس کنید. البته بازدید استاندارد سالانه یکی از کارهایی است که حتماً باید انجام شود. این کار باعث می‌شود تا عملکرد آسانسور ایمن بماند. اما ایمن بودن آسانسور کافی نیست. بلکه باید موتورخانه نیز مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که متوجه شده‌اید عملکرد آسانسور خوب نیست، بهتر است اقدامات لازم جهت پیشگیری را انجام دهید. زیرا هزینه‌های بالای تعمیر و تعویض قطعات آسانسور این روزها به یکی از مشکلات جدی برای مدیران ساختمان و ساکنان تبدیل شده است. پس بهتر است به جای منتظر شدن برای خرابی قطعه و تجهیزات آسانسور، نسبت به سرویس آن اقدام نمایید. به این صورت می‌توانید در هزینه‌های نگهداری از آسانسور نیز صرفه‌جویی کنید.

1. خرابی مداوم آسانسور

یکی از نشانه‌هایی که به شما می‌گوید زمان سرویس آسانسور فرا رسیده، خرابی مکرر و پی در پی قطعات آسانسور است. اگر به تازگی متوجه شده‌اید که آسانسور شما مرتب خراب می‌شود و در طول سه ماه یا ۶ ماه گذشته چند بار مجبور شده‌اید تعمیرکار خبر کنید. بهتر است این نکته را بدانید که نیاز به تعمیر و سرویس دارد.

2. افزایش هزینه‌های تعمیر

اگر هزینه‌هایی که تعمیرکار برای برطرف کردن مشکل آسانسور از شما دریافت می‌کند، افزایش پیدا کرده نشان می‌دهد که باید حتماً آسانسور خود را سرویس کنید.

3. عملکرد نامنظم

آسانسورهایی که سرویس شده باشند به صورت منظم فعالیت می‌کنند. اما اگر تکان‌هایی را در حین حرکت آسانسور شاهد بودید یا عملکرد آسانسور به هر دلیلی نامنظم شده بود، می‌توانید برای سرویس آسانسور اقدام کنید. بسیاری از آسانسورها دارای سیستم‌های هشدار الکترونیکی یا صوتی هستند و خود به خود زمان فرا رسیدن سرویس را اعلام می‌کنند. بنابراین به این نکات توجه داشته باشید.

حتما مشاهده کنید:‌ شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور

هزینه سرویس آسانسور چقدر می شود؟

بسیاری از افراد هستند که می‌دانند مدت زمان سرویس آسانسور چند وقت یکبار است، اما به خاطر اینکه درباره هزینه سرویس اطلاعات دقیقی ندارند از انجام سرویس‌های مورد نیاز سر باز می‌زنند. خدمات سرویس دوره‌ای آسانسورها با توجه به موقعیت مکانی آسانسور، مدل آسانسور و نوع قرارداد دارای هزینه‌های متفاوتی است. زیرا تکنسین‌ها و تعمیرکاران باید این هزینه را بر اساس تجهیزات مختلف آسانسور و خدماتی که نیاز دارد، محاسبه نمایند. اما در صورتی که با یک شرکت معتبر قرارداد داشته باشید، می‌توانید هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای را برای تعمیر و سرویس دوره آسانسور بپردازید.

حتما مشاهده کنید:‌ لیست قیمت سرویس و نگهداری آسانسور

کلام پایانی

مدت زمان سرویس آسانسور حداقل سالی یک بار است. اما در صورتی که آسانسور ساختمان شما دچار مشکل شده و مرتب خراب می‌شود، بهتر است از کمک کارشناسان و تکنسین ‌های حرفه‌ای در زمینه تعمیر و سرویس آسانسور استفاده نمایید. کارشناسان ما در شرکت کیهان گستر نما، آماده ارائه خدمات به هم‌وطنان عزیز هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *