نحوه تعویض لامپ کابین آسانسور

نحوه تعویض لامپ کابین آسانسور


نور پردازی داخل کابین آسانسور از اهمیت زیادی برخوردار است. برای این مورد معمولا سر وقت لامپ های توکار می روند که مزایای فراوانی دارد. با وجود این که زمان ماندن در آسانسور زیاد نیست، اما نورپردازی در همین زمان کم می تواند تاثیر مهمی در تجربه مسافران داشته باشد. با این اوصاف، اگر لامپ آسانسور دچار خرابی شود، تنظیم یا تعویض آن ضروری خواهد بود. در این مطلب همه چیز در مورد نحوه تعویض لامپ کابین آسانسور را به شما توضیح می دهیم.

چه لامپ هایی برای آسانسور مناسب هستند؟

در مورد نحوه تعویض لامپ سقف آسانسور باید بدانید آن ها به خاطر حرکت خود در اکثر روزها لرزش زیادی را متحمل می شوند؛ از این رو بهتر است از لامپ های ضد لرزش استفاده کنیم که طول عمر بیشتری هم دارند. آسانسورهای تجاری و مسکونی اکثرا سقف های باریکی داشته و به همین دلیل از لامپ های LED و ضد لرزش در آن ها استفاده می شود.

شاید خرید لامپ های آسانسور به خاطر نورپردازی ها و توجه ویژه به تزیینات پیچیده به نظر برسد، اما برای خریدی بهتر می توانید از تجربیات فردی متخصص کمک بگیرید. البته خودتان هم می توانید برای تعویض لامپ های LED ساده اقدام کنید.

نحوه تعویض لامپ سقف آسانسور
نحوه تعویض لامپ سقف آسانسور

مراحل تعویض لامپ آسانسور

در این بخش، نحوه تعویض لامپ کابین آسانسور را به صورت گام به گام برایتان آورده ایم و با اجرای آن ها به سادگی به هدفتان خواهید رسید:

مرحله اول: خارج کردن لامپ های سوخته

در قدم اول از نحوه تعویض لامپ داخل کابین آسانسور باید لامپ هایی که سوخته اند را از سقف خارج کنید. برای این منظور باید از یک جسم نوک تیز کمک گرفته و آن ها را باز نمایید. دقت داشته باشید به باز کردن سقف نیازی ندارید و و تنها باید بخشی از لامپ که دارای فنر است را بیرون آورید. البته این صرفا برای تعویض لامپ های هالوژن سقفی به کار می رود. مراقب دستان خود در زمان گرفتن فنرها باشید، زیرا حسی بسیار دردناک دارند.

مرحله دوم: تنظیم کردن سیم ها

بعد از خارج کردن لامپ از سقف کابین آسانسور باید عمل جایگزین کردن را انجام دهید. پیش از آن ها که لامپ سالم جایگزین شود، باید سیم هایی که داخل سقف آویزان هستند را در جای مناسب خود قرار دهید. پیش از شروع اتصال لامپ های جدید از خاموش بودن آن ها اطمینان حاصل کنید؛ زیرا شاید داخل آسانسور نتوان روشن یا خاموش بودنشان را به درستی تشخیص داد.

مرحله سوم: جایگزینی لامپ های جدید

حال می توانید فنرها را به لامپ نزدیک کرده و لامپ را در سقف قرار دهید. بعد از آن می بینید لامپ های جدید به همین سادگی قابل استفاده هستند. حتما در خرید لامپ ها دقت زیادی داشته باشید و مواردی تهیه کنید که طول عمر بالایی دارند. این محصولات روشنایی بهتر داشته و راحت تر هم تعویض می شوند.

حتما مشاهده کنید: بازسازی داخل کابین اسانسور

نحوه تعویض لامپ داخل کابین آسانسور
نحوه تعویض لامپ داخل کابین آسانسور

نکات مهم در نحوه تعویض لامپ کابین آسانسور

همان طور که در بالا هم گفته شد، تعویض لامپ آسانسور اصلا کار پیچیده ای نیست و خیلی راحت در زمان کوتاهی می توان به نتیجه رسید. دستورالعمل های ایمنی به ما می گوید که سطح روشنایی داخل کابین آسانسور برای حفظ امنیت و استفاده راحت تر کاربران باید 100 لوکس باشد. با این حال روشنایی داخل کابین آسانسور در برخی ساختمان ها به نسبت نوع آسانسور به 150 تا 200 لوکس هم می رسد.

بعضی آسانسورها طوری به وجود آمده اند که لامپ موجود در کابین آن ها همیشه روشن است. چنین آسانسورهایی اگر چه آن چنان استاندارد نیستند، اما برای آن ها باید لامپ های ال ای دی یا چراغ های پنلی ال ای دی را به کار برد. این محصولات باعث صرفه جویی در مصرف برق در کابین آسانسور خواهند شد.

حتما مشاهده کنید: تعویض کف آسانسور

سخن پایانی

در این مطلب به نحوه تعویض لامپ کابین آسانسور و مراحل آن اشاره شد که امیدواریم مشکلتان را برطرف کرده باشد. این پروسه به شرط این که استانداردها و نکات لازم را رعایت کنید، تنها چند دقیقه از وقتتان را خواهد گرفت. در صورت داشتن سوال در مورد تعویض هر نوعی از لامپ، همین حالا با تیم ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *