حقوق نصاب آسانسور

حقوق نصاب آسانسور


حقوق نصاب آسانسور در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. عوامل گوناگونی هستند که بر دستمزد نصاب آسانسور تأثیر دارند. بنابراین ابتدا باید این موارد بررسی شوند تا میزان دقیق حقوق نصاب آسانسور محاسبه گردد. در سال ۱۴۰۳ قیمت نصب آسانسور بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 عوامل مؤثر بر دستمزد نصب آسانسور

 در ابتدای بحث درباره میانگین حقوق نصاب آسانسور صحبت کردیم. اما همان‌طور که اشاره شد، عوامل گوناگونی هستند که می‌توانند بر قیمت نصب آسانسور تأثیر داشته باشند. برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات لازم برای نصب آسانسور از اهمیت زیادی برخوردار است و به خاطر اینکه نصاب آسانسور باید استانداردهای ایمنی را برای نصب رعایت کند تا بتواند ایمنی جان مسافران را تأمین نماید. کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. از جمله عواملی که بر هزینه نصب آسانسور تأثیر می‌گذارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تعداد توقف‌های آسانسور
  • مدل آسانسور
  • ابعاد ساختمان
  • تأسیسات ساختمان
  • جنس کابین
  • هیدرولیک یا کششی بودن آسانسور

 تمام مواردی که به آن ها اشاره کردیم بر حقوق سرویس کار آسانسور تأثیر دارند.

دستمزد نصاب آسانسور
دستمزد نصاب آسانسور

حقوق نصاب آسانسور 1403

حقوق نصاب آسانسور 1403 در نرخ نامه قراردادهای اجرتی نصابان آسانسور آمده است. این نرخ نامه که بر اساس قراردادهای تعیین شده بین شرکت‌های آسانسور و نصابان تصویب شده، نشان می‌دهد که هزینه نصب قطعات مختلف آسانسور مانند درب طبقات، ریل ها، موتور، گیربکس و … بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان متغیر است. مواردی چون تجربه و تخصص نصاب نیز روی هزینه‌های نصب تأثیر می‌گذارد. امروزه نصب آسانسور در ساختمان‌های مسکونی تجاری و اداری انجام می‌شود. هزینه نصب آسانسور در ساختمان‌های مسکونی ارتباط مستقیمی با فضای مورد نیاز برای نصب کابین و تجهیزات آسانسور دارد.

در صورتی که فضای محدودی برای نصب آسانسور در نظر گرفته شده باشد. زمان نصب و هزینه‌های نصب افزایش پیدا می‌کند. اما اگر از قبل فضای کافی برای نصب آسانسور در نظر گرفته شده باشد، حقوق و دستمزد نصاب و زمان نصب کاهش پیدا می‌کند.

پرداخت دستمزد و حقوق نصاب آسانسور به عهده چه کسی است؟

همان‌طور که قوانین خاصی برای پرداخت حقوق تعمیرکار آسانسور وجود دارد، قیمت نصب آسانسور هم دارای قوانین و ضوابط خاصی است. ساکنان و مالکان طبقات بالایی ساختمان باید هزینه بیشتری برای نصب و راه‌اندازی آسانسور بپردازند. زیرا استفاده این افراد از آسانسور بیشتر است و نصب آسانسور باعث می‌شود تا ارزش ملک آن ها افزایش پیدا کند. البته معنی این قانون معاف شدن مالکان طبقات پایینی از پرداخت هزینه نصب نیست.

در ساختمان‌هایی که تعداد طبقات آن ها بین ۴ طبقه و بیشتر است، معمولاً هزینه نصب بین طبقات به صورت مساوی تقسیم می‌شود. البته قدمت ساختمان محل نصب هم روی هزینه‌های نصب تأثیر دارد. زیرا گاهی اوقات امکان دریافت مجوز برای نصب آسانسور وجود ندارد و از نظر ایمنی امکان تعبیه آسانسور در چنین ساختمان‌هایی میسر نمی‌شود. بنابراین پیش از محاسبه حقوق و دستمزد نصب ابتدا برای دریافت مجوز اقدام کنید. در صورتی که مجوز لازم برای نصب را گرفتید، می‌توانید تعرفه‌های مربوط به نصب آسانسور را از شرکت‌هایی که در زمینه نصب آسانسور فعالیت می‌کنند، دریافت نمایید.

نحوه محاسبه دستمزد نصب آسانسور

نحوه محاسبه دستمزد آسانسور به اقداماتی بستگی دارد که برای نصب و راه‌اندازی باید انجام شود. همان‌طور که می‌دانید یک چاه مخصوص برای نصب آسانسور مورد نیاز است. همچنین علاوه بر نصب کابین آسانسور، باید درباره موتورخانه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود. اگر در نقشه مکان مخصوصی برای چاه موتورها و محل نصب کابین در نظر گرفته شده باشد، هزینه‌های نصب و راه‌اندازی کاهش پیدا می‌کند. اما اگر اجرای اقدامات فوق بر عهده شرکت نصب آسانسور باشد، هزینه‌های نصب و راه‌اندازی هم بیشتر می‌شود.

توجه داشته باشید که نصب نادرست یا ناقص کابین آسانسور و موتورخانه تا چه حد می‌تواند ایمنی مسافران را به خطر بیندازد. به همین خاطر بهتر است از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

حتما مشاهده کنید: شرکت های مجاز سرویس آسانسور

درآمد نصب آسانسور
درآمد نصب آسانسور

مراحل نصب آسانسور

توجه داشته باشید که آسانسورها با جان انسان سر و کار دارند. بنابراین ضروری است که از افراد متخصص و ماهر برای نصب، راه‌اندازی تعمیر و سرویس آن ها کمک بگیرید. با توجه به اینکه مراحل نصب و راه‌اندازی آسانسور هم می‌تواند روی حقوق و دستمزد نصاب تأثیر داشته باشد. در این قسمت به مراحل نصب و راه‌اندازی اشاره می‌کنیم.

بررسی محیط

در شرکت‌های معتبر، ابتدا تکنسین‌ها و افراد متخصص نوع آسانسور در نظر می‌گیرند و پس از بررسی محیط و نقشه انتخاب شده برای نصب آسانسور، اقدامات لازم برای نصب و راه‌اندازی را انجام می‌دهند.

آماده سازی کف چاله آسانسور

برای راه‌اندازی آسانسور باید حتماً کف‌سازی انجام شود. حداقل ارتفاع لازم برای کف چاله یا سانسور ۱۸۰ سانتی‌متر است. کارشناسان با بررسی فضای مورد نظر بخش‌های مشخصی را برای قطعاتی مانند سکوی ضربه‌ای آسانسور در نظر می‌گیرند و موارد امنیتی را لحاظ می‌کنند.

آهن کشی آسانسور

بعد از آماده‌سازی کف چاله و نقشه برداری، مرحله بعدی از نصب و راه‌اندازی آسانسور، آهن کشی است. این کار برای این انجام می‌شود که آسانسور مورد نظر تحمل نیروهای داینامیک و استاتیک را داشته باشد.

نصب درب و ریل های آسانسور

در مرحله بعدی نصاب باید ریل‌ها و درب آسانسور را نصب کند. این مرحله نیز اهمیت زیادی دارد. زیرا به صورت مستقیم با امنیت و جان مسافران در ارتباط است.

نصب موتور آسانسور

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آسانسور موتور است که نیروی حرکتی لازم برای کابین را فراهم می‌کند و تنها افراد متخصص هستند که می‌توانند این کار را انجام دهند.

سیم کشی و برق کشی آسانسور

آخرین مرحله از نصب آسانسور انجام برق کشی و سیم کشی است. این کار که بر اساس استانداردهای لازم انجام می‌شود، نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد.

حتما مشاهده کنید: آموزش سرویس و نگهداری آسانسور pdf رایگان

حقوق سرویسکار آسانسور
حقوق سرویسکار آسانسور

کلام پایانی

حقوق نصاب آسانسور بر اساس عوامل متعددی تعیین می‌شود. در این مقاله به مراحل نصب و راه‌اندازی آسانسور اشاره کردیم و عواملی که می‌توانند باعث افزایش و کاهش حقوق نصاب شوند را معرفی کردیم. در صورتی که از کمک افراد متخصص در حوزه نصب و راه‌اندازی آسانسور استفاده کنید، نیازی به نگرانی نیست. زیرا هزینه‌های سرویس، راه‌اندازی، نصب و تعمیرات آسانسور بر اساس تعرفه‌های قانونی تعیین می‌شوند. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره دستمزد نصاب آسانسور می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه کیهان گستر مانا تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *