چگونه برق آسانسور را قطع کنیم

چگونه برق آسانسور را قطع کنیم


قطع کردن برق آسانسور از راه های مختلفی امکان پذیر است که بهترین آن ها استفاده از سیستم کنترل دسترسی است. گاهی وقت ها در داخل ساختمان افراد نسبت به پرداخت شارژ بی تفاوت هستند اما استفاده گسترده ای از آسانسور دارند، در این حالت یکی از راه ها برای تلنگر به آنها، از کار انداختن آسانسور است. گاهی اوقات نیز به دلیل خرابی آسانسور باید برق آن را قطع کرد تا نقص فنی برطرف شود؛ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با نحوه خاموش کردن آسانسور آشنا شوید.

تابلو فرمان آسانسور چیست؟

پیش از اینکه شما را با نحوه از کار انداختن آسانسور آشنا کنیم لازم است با بخشی که می توان با کمک آن این عمل را انجام داد، آشنا شویم. تابلو کنترل آسانسور مجموعه ای از ادوات الکتریکی است که با ارسال و دریافت اطلاعات از قسمت های مختلف آسانسور در زمان درست به صورت ایمن کابین آسانسور را به وسیله موتور محرکه، حرکت می دهد.

تابلو فرمان آسانسور قدیمی ترین عضو خانواده آسانسور های برقی است و از ابتدای ورود برق به صنعت آسانسور تابلو کنترل، نقش مهمی را در این سیستم ایفا می کند.

نحوه قطع کردن برق آسانسور چگونه است؟

یکی از شیوه های خاموش کردن آسانسور، قطع کردن برق از جعبه برق است؛ در واقع این عمل سبب قفل شدن آسانسور نمی شود و تنها از حرکت آن جلوگیری می کند. شما می توانید به راحتی این کار را از طریق جعبه فرمان انجام دهید و تنها موتور آسانسور را خاموش کنید و هواکش و چراغ ها را روشن نگه دارید.

سیستم آسانسور در زمان قطع شدن برق چگونه است؟

ممکن است پس از قطع شدن برق آسانسور، این وسیله با استفاده از یک دستگاه نجات خودکار (ARD ) به نزدیک ترین طبقه پایین برسد؛ علاوه بر این، بسیاری از آسانسورها دارای سیستم برق اضطراری هستند که این سیستم به آسانسور کمک می کند تا در نزدیک ترین طبقه توقف نماید.

برخی از آسانسورهای جدیدتر OTIS دارند و انرژی را در باتری های الکتریکی ذخیره می کنند تا اگر برق قطع شد، آسانسور تا ۱۰۰ بار کار کند. پیشنهاد دیگری که در زمان استفاده از آسانسور باید آن را جدی بگیرید، پرهیز از سوار آسانسور شدن در ساختمان های خالی از سکنه است؛ زیرا در این صورت پس از قطعی برق و گیر افتادن، شانس نجات شما کمتر است.

حتما مشاهده کنید: مدت زمان سرویس آسانسور

از کار انداختن اسانسور
از کار انداختن اسانسور

در زمان قطعی برق آسانسور چه نکاتی را رعایت کنیم؟

چنانچه به دلیل خرابی اقدام به از کار انداختن آسانسور کرده اید یا به دلیل قطع شدن برق این اتفاق افتاده است، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • اولین و مهمترین نکته حفظ آرامش و خونسردی است؛ زیرا شما باید از بقیه مسافران درخواست کنید تا خونسردی خود را حفظ کنند.
  • بسیاری از ساختمان ها دارای باتری پشتیبان هستند که کمک می کند تا آسانسور را به نزدیکترین طبقه برساند.
  • به دکمه احضار آسانسور توجه کنید، این دکمه به ظاهر ساده و بی اهمیت مهمترین و البته تنها راه ارتباطی شما با مدیریت و بخش پشتیبانی آسانسور است.
  • از تلفن همراه برای برقراری تماس با آتش ‌نشانی استفاده نمایید.
  • زنگ هشدار را بررسی کنید، امکان دارد بسیاری از افراد به دلیل نگرانی در زمان قطعی برق در آسانسور متوجه این زنگ نباشند‌. شما به وسیله فشردن این دکمه می توانید وضعیت اضطراری خود را اعلام کنید.
  • در صورت قطع شدن برق آسانسور تا وصل شدن مجدد از آن استفاده نکنید.

حتما مشاهده کنید: هزینه سرویس آسانسور با مالک است یا مستاجر؟

جمع بندی

ما در این مطلب در رابطه با قطع کردن برق آسانسور نکاتی را بیان کردیم. همانطور که متوجه شدید خاموش کردن آسانسور از طریق تابلو فرمان صورت می گیرد و فرآیندی بسیار ساده است. امیدواریم نکات بیان شده برای شما کاربردی بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *