نحوه آرماتور بندی چاله آسانسور

نحوه آرماتور بندی چاله آسانسور


نصب و راه اندازی آسانسور برای یک ساختمان مراحل مختلفی داشته و آرماتوربندی چاله آسانسور یکی از آن ها را تشکیل می دهد. امکان استفاده از آسانسور بدون پیاده کردن این مرحله وجود ندارد و از همین جمله می توان به اهمیت بالای آن پی برد. البته شرکت ها و متخصصان این حوزه باید به خوبی با نحوه آرماتوربندی چاله آسانسور آشنا باشند. پیاده سازی آرماتوربندی نیازمند دانستن نکات، ترفندها و مراحل گام به گامی است که در این مطلب به آن ها اشاره می شود.

نحوه آرماتوربندی چاله آسانسور چگونه است و چه مراحلی دارد؟

انواع مختلفی از آسانسورها را مطابق با نیازهای مختلف در سال های اخیر شاهد بوده ایم که البته سلیقه و بودجه نیز در انتخابشان دخیل است. تفاوتی ندارد چه نوع آسانسوری را برای ساختمان خود انتخاب می کنید؛ زیرا به هر شکل باید اطلاعاتی در مورد نحوه آرماتوربندی چاله آسانسور داشته باشید. برای انجام این کار باید مراحلی طی شود که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

  1. ایجاد کلاف اصلی برای سقف چاه آسانسور، قدم اول از نحوه آرماتوربندی چاله آسانسور است که این کار باید برای تمام انواع آسانسورها نیز انجام شود.
  2. سپس محل دقیق عبور سیم بکسل های اصلی بین موتور، اتاقک و قاب وزنه آسانسور توسط فردی حرفه ای تعیین می گردد. به خاطر اندازه گیری نادرست در برخی موارد توسط تیم های غیر حرفه ای، شاهد بروز حوادثی ناگوار بوده ایم.
  3. جایگاه قرارگیری و عبور کابل ها و همچنین سیم های مرتبط به سیستم الکتریکی آسانسور باید تعیین شود.
  4. بعد از آن نوبت به قالب بندی مناسب برای چاه آسانسور می رسد.
  5. حال آرمارتوبندی باید درون کلاف سقف چاه آسانسور انجام گیرد که این مطابق با استانداردهای لازم و معرفی شده از سوی کارشناسان این حوزه است.
  6. در مرحله پایانی، عملیات کفراژ بندی سقف چاه آسانسور باید پیاده شود تا تمام مراحل سیمانکاری و نحوه آرماتوربندی چاله آسانسور به اتمام برسد.

حتما مشاهده کنید: استعلام شناسه ملی آسانسور

آرماتور بندی چاله آسانسور
آرماتور بندی چاله آسانسور

نکات مهم در آرماتور بندی چاله آسانسور

آرماتوربندی سقف چاه آسانسور در مجموع پروسه آسانی نبوده و شرکت ها و افراد متخصص در این زمینه باید برخی نکات را هم رعایت کنند. اکثر آسانسورها با ظرفیت 4 الی 15 نفر به وجود می آید که نمونه های آن ها را می توان در مراکز تجاری، تفریحی و مسکونی مشاهده کرد. ناودانی چنین آسانسورهایی باید نمره کمتر از 20 داشته باشد. ضمنا از آن جایی که کیفیت حرف اول را می زند، این ناودانی ها باید در بهترین حالت خود باشند تا انتظار مقاومت بالایی از آن ها در دراز مدت داشته باشیم.

یکی دیگر از نکات لازم برای احداث چاله سرویس، تعیین محل قرارگیری کلاف ها است. معمولا کلاف ها در ارتفاع 4 متری از کف آخرین طبق آسانسور قرار داده می شوند که این به عوامل و شرایط مختلفی وابسته است. کلاف داخل آرماتور آسانسور بعد از کفراژ بندی باید دو سری از آرماتوربندی با ابعاد 15 در 15 داشته باشد.

با با توجه به فراوانی این کلاف ها، از تهیه محصولی با کیفیتی از برندی معتبر اطمینان حاصل کنید. افراد متخصص در این زمینه به خوبی شما را راهنمایی می کنند و می توانید با کارشناسان کیهان گستر مانا هم در تماس باشید. این تیم در هر ساعتی از شبانه روز پاسخگوی نیازها و سوالات شما عزیزان است.

بتن ریزی آرماتور سقف چاه چگونه انجام می شود؟

استانداردهای موجود تعیین می کند که مجموع وزن وارده روی سقف بتنی چاه آسانسور را باید با فرمول های خاصی در نظر گرفت. برای نمونه آسانسورهای 4 نفره به بتن ریزی آن چنانی نیاز ندارند، اما این نکته برای آسانسورهایی با ظرفیت بیشتر باید رعایت شود. کارشناسان کیهان گستر مانا برای این منظور نیز به ارائه مشاوره به کاربران این سایت می پردازند. در نتیجه کاربران اطلاعاتی در مورد بتن ریزی آرماتور سقف چاه آسانسور خواهند داشت.

حتما مشاهده کنید: باز سازی انواع آسانسور

احداث چاله سرویس
احداث چاله سرویس

حتما مشاهده کنید: ضخامت دیوار چاه آسانسور

سخن پایانی

آموزش های بی شماری در زمینه نحوه اجرای چاله آسانسور وجود دارد، اما بهتر است آن را به شرکتی معتبر بسپارید؛ شرکتی که دانش و تخصص بالای کارمندانش زبانزد بوده و از تکنولوژی های به روز برای خدمت رسانی به مشتریان استفاده کند. خوشبختانه مشتریان از این لحاظ همواره روی یاری شرکت کیهان گستر مانا حساب کرده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *