دانلود نمونه قرارداد بازسازی آسانسور pdf

دانلود نمونه قرارداد بازسازی آسانسور pdf


بازسازی آسانسور نیاز به مهارت فنی و تجربه دارد و یک کار تخصصی محسوب می شود؛ از این رو باید فرآیند بازسازی به شرکت‌ها و افراد متخصص سپرده شود. برای انجام پروژه بازسازی باید بین کارفرما و پیمانکار قرارداد بازسازی آسانسور منعقد گردد. این قرارداد باید مطابق نظام قانونی نوشت شود تا از اعتبار لازم برخوردار شود. در این مطلب به بررسی شرایط و نکات قانونی تنظیم نمونه قرارداد بازسازی آسانسور می پردازیم.

دانلود نمونه قرار داد بازسازی آسانسور

ضوابط  تنظیم قرارداد بازسازی آسانسور در نظام قانونی ایران

توافق نامه‌های پیمانکاری از اعتبار لازم برخوردار نیستند؛ زیرا در قوانین ایران شرایط تنظیم و امضای آن‌ها مشخص نگردیده است. همچنین قرارداد بازسازی آسانسور یک توافق نامه نامعین محسوب می شود که باید شرایط اجرای آن در هنگام امضای توافق نامه توسط کارفرما و پیمانکار مشخص شود. تنظیم این نوع قراردادهای نامعین مطابق ماده 10 و 190 قانون باید صورت گیرد.

ماده 10 قانون مدنی در راستای حمایت از اصل آزادی قراردادها تصویب و تدوین شده است. بر اساس این ماده افراد حقیقی و حقوقی مجاز هستند در مورد اجرای هر موضوعی که با شرع، قانون و نظم عمومی جامعه مخالف نباشد با همدیگر توافق نمایند.

در ماده 190 قانون مدنی نیز شرایط تنظیم و امضای همه قراردادهای معین و نامعین مشخص شده است. نمونه قرارداد بازسازی آسانسور نیز در صورتی که مطابق ماده 190 قانون مدنی تنظیم و امضا شود می تواند از اعتبار لازم برای اجرا را داشته باشد.

حتما مشاهده کنید: قیمت جنرال سرویس آسانسور

نمونه قرارداد بازسازی آسانسور
نمونه قرارداد بازسازی آسانسور

تعهدآور بودن نمونه قرارداد بازسازی آسانسور

قرارداد بازسازی آسانسور به عنوان نیک توافق نامه تعهدآور شناخته می‌شود؛ از این رو امضای آن باعث ایجاد وظایف و تکالیف قراردادی برای کارفرما و پیمانکار خواهد شد. بازسازی کامل و به موقع آسانسور، مهم‌ترین تعهد پیمانکار در بحث قرارداد بازسازی است. همچنین مهم‌ترین تعهد کارفرما پرداخت حق‌الزحمه پیمانکار است؛ هر دو مورد به موجب امضای طرفین پذیرفته و لازم الاجرا می شوند.

در راستای اجرای پروژه بازسازی آسانسور کارفرما و پیمانکار می توانند با هم در مورد هر موضوع قانونی و مشروع که مخل نظم عمومی جامعه باشد توافق کنند. به همین دلیل تعهدات فرعی قرارداد بازسازی آسانسور همان جزئیاتی را شامل می شود که در راستای اجرای آن‌ها کارفرما و پیمانکار با یکدیگر به توافق رسیده‌اند. طرفین با امضای قرارداد اعلام می کنند که نسبت به اجرای همه تعهدات اصلی  و فرعی خود متعهد هستند.

حتما مشاهده کنید: لیست قیمت سرویس و نگهداری آسانسور

شرایط تعیین مبلغ قرارداد بازسازی آسانسور در قانون

پیمانکار به ازای تعمیر و بازسازی آسانسور مبلغ معینی را دریافت می کند. در صورتی که مبلغ دقیق حق‌الزحمه و تاریخ و شرایط پرداخت در قرارداد درج نشود می تواند باعث ایجاد اختلاف بین کارفرما و پیمانکار شود. تعیین مبلغ قابل پرداخت از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در مونه قرارداد بازسازی آسانسور مشخص گردد.

در خصوص نحوه پرداخت که به صورت اقساطی یا روش دیگری باشد بین کارفرما و پیمانکار باید توافق شود. کارفرما می تواند مقداری از مبلغ قابل پرداخت را در زمان تنظیم و امضای قرارداد و مابقی آن را بعد از اتمام بازسازی کامل آسانسور پرداخت کند. پرداخت حق‌الزحمه توسط کارفرما باید بر اساس شرایط و ضوابط تعیین شده در قرارداد انجام شود.

آیا فسخ قرارداد بازسازی آسانسور امکان پذیر است؟

کارفرما و پیمانکار بعد از امضای نمونه قرارداد بازسازی آسانسور اجازه فسخ آن را ندارند؛ زیرا پس از امضای دو طرف قرارداد، یک سند لازم‌الاجرا محسوب می شود. برهم زدن قرارداد فقط در صورتی امکان پذیر است که بر طبق قانون باشد.

ضمانت‌های اجرایی در قرارداد بازسازی آسانسور

  • ضمانت حسن اجرای تعهدات
  • تضمین بازسازی کامل و به موقع آسانسور
  • ضمانت پرداخت کامل و به موقع حق الزحمه

جمع بندی

نمونه قرارداد بازسازی آسانسور بین کارفرما و پیمانکار به منظور اتمام بازسازی کامل و به موقع و همچنین پرداخت حق الزحمه پیمانکار به طور کامل در ابتدا و پایان کار منعقد می شود. در این مطلب نکات مهمی را در مورد قرارداد بازسازی آسانسور بیان کردیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *